Günün Şarkısı 26 Temmuz 2019


Ece Mumay – “Hırka”


Hâlâ var mı bilmiyorum ama eskiden müzik yarışmalarında rumuz kullanılırdı. Herkesin birbirini tanıdığı müzik piyasasında jüri de müzisyenlerden oluştuğu için gönderilen şarkıların kime ait olduğu anlaşılmasın diye şarkılara besteciler tarafından rumuz verilir, jüri değerlendirme yaparken şarkıların sadece rumuzlarını bilir, kim yazmış, kim bestelemiş, kim söylemiş bilmezdi.


Hah işte benimki de o hesap. Atıyorum “playlist”e yeni çıkan şarkıları, sonra kulaklığı takıyorum ve ne çıkacağını bilmeden dinliyorum. Tanıdıklarım oluyor, tanımadıklarım oluyor, merak edersem ekranı açıp bakıyorum. Bu bana şarkıları daha objektif dinleme şansı veriyor.


Geçenlerde yine öyle dinlerken takıldım bir şarkıya. Şarkı tanıdık, ona eminim ama o an hatırlayamadım. Yalnız ses hiç tanıdık değil. Tertemiz, pırıl pırıl söyleyen, belli ki genç birinin sesi. Bir genç kız. Açtım baktım. Ekranda Ece Mumay ismini görünce de şaşırdım.


Daha önce bir teklisini yazdığım, sonrasında yaptığı albümü ve yakın bir geçmişte tekli olarak yayımlanan Ahmet Kaya “cover”ı “Söyle”yi dinlediğim ve dinlerken hep aynı şeye, şarkı söyleme biçimine takıldığım Ece Mumay beni şaşırtmıştı ve sesini tanıyamamıştım.


Ece Mumay’ın Pasaj & Garaj etiketiyle yayımlanan yeni teklisi “Hırka”, 2018’de çok genç yaşta, çok talihsiz bir tekne kazasında kaybettiğimiz Onur Can Özcan’ın bir şarkısı. Onun sesinden internet üzerinden yayılıp sevilmiş, ölümünden sonra yayımlanan albümünde de yer almış bir şarkı. Mumay, YouTube videosunun altına şu notu yazarak paylaşmış bu şarkıyı: “Onu yaşatmak, onu unutturmamak için okumadım bu şarkıyı. Zira sizler en karanlığınızda size eşlik eden bu adamı zaten unutmazsınız. Onur için söyledim ben bu şarkıyı. Siz de O'nun için dinleyin.” Ve tıpkı Onur Can’ın videosuna benzer bir ortamda çekilmiş bir videoyla göndermiş selamını.


Genç yaşından beklenmeyecek bir olgunlukla, bugüne dek kaydettiği şarkılarda beni rahatsız eden bozuk telaffuzundan tamamen kurtulmuş bir biçimde, sesinin asıl rengini ve tadını ortaya çıkaran, etkili bir yorumla seslendirmiş bu şarkıyı Ece Mumay. Böylece kendi kuşağındaki benzerleri arasından fark edilebilir bir biçimde sıyrılmış. Ece’nin (her ne kadar bir albüm çıkarmış olsa da) profesyonellik yolunda attığı ilk adım, YouTube akustikçisi olmaktan, dikkate değer bir şarkıcı olmaya evrildiği kırılma noktası bu şarkı olmuş bence. Umarım böyle devam eder.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder