Günün Şarkısı 25 Temmuz 2019


Ayşegül Aldinç – “Sorma”


Sene 1988. Kayahan, Nilüfer, Sezen Aksu ortalığı kasıp kavuruyor ama pop müzik neredeyse onların açtıkları alandan ibaret. Öyle sıkışmışız. Yeni şarkıcı çıkmıyor, çıkanlar olmuyor, eskiler eskisi kadar parlak işler yapamıyor filan, öyle kısır bir dönem… Derken o sıra İzmir’deyim ben bir sebeple. Alsancak’taki bir plakçıda görüyorum üzerinde “…Ve Ayşegül Aldinç” yazan kaseti. Hakikaten “…ve”lik bir surum söz konusu çünkü bu güler yüzlü, güzel sesli genç kızı tanıyalı bir hayli zaman geçmiş ama bir türlü bir plak, kaset neyin yapmamış o vakte kadar.


Kaseti dinlemeye başlamadan daha, kartonetteki isimleri görünce şaşalıyorum şöyle bir. Timur Selçuk mu istersiniz Barış Manço mu?.. Attila Özdemiroğlu’su, Fuat Güner’i filan resmen yıldızlar takımı. Hayır bu kızcağız nasıl toplamış bu ekibi de bu zor zamanda bu kaseti yapmış, inanılamıyor!


Bir de sonra televizyonda şarkılarını söylemeye başlayınca öyle fişek gibi, “rocker” bir kız çıkmasın mı karşımıza? O Eurovision zamanlarının ev kızı gitmiş, yerine bir “rockstar” gelmiş. ’88 yılından bahsediyorum, düşünsenize. TRT’de eğlence programlarına çıkan şarkıcılara sunucuların “Bu gece seyircilerimiz için hangi şarkıları söyleyeceksiniz acaba, lütfen siz anons eder misiniz?” filan diye konuştukları zamanlar…  


O kaseti kaç zaman evire çevire dinledim bir ben bilirim. Her bir şarkısını ayrı ayrı nasıl sevdim, nasıl bağrıma bastım… Hâlâ da dinlerim zaman zaman. Ne çare ki bugün dijital platformlarda o albümü bulmak mümkün değil. Hatta o dönem az miktarda basılan CD’sini bulmak da neredeyse imkânsız. Bir zaman makinesi icat olsa ve ben o yıllara dönsem, ilk alacağım CD o olacak hayırlısıyla, bakalım, hâlâ umudum var.


Ayşegül Aldinç’in ikinci albümü “Benden Söylemesi” ise 1991 yılında yayımlanmıştı. O albüm de ayrı bir yıldızlar takımını bir araya getiren, yine parmak ısırtan bir albümdü. Çok kimse bilmez ama Sezen Aksu’nun söz ve müziğini yazdığı “Sorma” ilk kez o albümde Attila Özdemiroğlu’nun düzenlemesiyle dinleyici karşısına çıkmıştı. 


Şarkıyı Ayşegül Aldinç’ten sonra Zeki Müren’inden Müslüm Gürses’ine, Bülent Ersoy’undan Aydilge’sine yıllar boyu sayısız şarkıcı yeniden seslendirdi ama ilk kez Ayşegül’den dinleyenler için o versiyonun yeri hep ayrı kaldı.


O dönem Şan Müzik etiketiyle basılan albüm, daha sonra Esen Müzik tarafından yeniden basıldı Allah’tan da şu anda en azından dijital platformlarda dinlenebiliyor. Bu vesileyle EMI Universal Müzik’e buradan bir kez daha sesleneyim: Artık “…Ve Ayşegül Aldinç” albümünü bekliyoruz. Dijital olur, plak olur, hepsi kabulümüz.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder