Günün Şarkısı 15 Temmuz 2019


Harun Kolçak – “Gir Kanıma”


Doğduğu gün ile öldüğü gün arasında sadece 4 gün var. Ben onu doğum gününde anmak istedim. Sorabilseydik, o da böyle isterdi, eminim.


Yıllar önce “dj” olarak çaldığım bir gece onu konuk etmek istemiş, aramıştım. Henüz tanışmıyorduk. “Benim hakkımda o kadar güzel şeyler yazdın ki bugüne kadar, bende hatırın var, senin için gelirim,” demişti. Öyle başlamıştı tanışlığımız. Sonra birlikte Ankara’ya da gittik. Ankara’da bizi ağırladıkları otelin uzaklığından, havanın soğukluğundan (tipik bir buzlu Ankara kışıydı), mekânın kötü ses düzeninden ve daha bir sürü şeyden mutsuz olup biz iki huysuz, işimiz bittikten sonra söylene söylene İstanbul’a döndük.


Hastanede yattığı dönem uzun geceler geçirdik birlikte. Kâh dertleştik, kâh güldük eğlendik. Son albümünün ilk röportajını yaptığımızda hâlâ hastanedeydi. O ses kaydındaki bitkin, yorgun sesi kaldı bende. Albüm çıktıktan sonra iyiydi, mutluydu, konserlere koşturuyordu, çok sık görüşemedik. Son doğum gününde o gün doğum günü olduğunu gecenin geç bir saatinde hatırladım. Aramak istemedim o yüzden, mesaj gönderdim. Keşke o gece ya da en azından ertesi günü arasaydım diye hâlâ hayıflanırım.


Hem çok eğlenceli hem çok iyi kalpli ama bir o kadar da sert ve zor bir çocuk adamdı Harun. Hayatla alacak verecek hesabı hiç bitmemiş, kalp kırıklıkları hiç iyileşmemiş, aslına bakarsanız en çok da kendini kırmış bir adam. Huysuzluğu da bundandı belki, zorluğu da. Bir bebek gibi şefkat bekliyordu insanlardan. Ne iyi ki en azından son bir yılında o şefkati gösterebilecek insanlar vardı çevresinde. Son yıllarda yaptığı işlerin değerinin bilinmemesinden yakınırdı hep. Son albümünün değeri bilinmiş, eski parlak günlerine geri dönmüştü. Finali öyle yaptı.


Bugün Harun Kolçak’ın doğum günü. Onu o son derece ikonik görüntüsü ve şahane dansıyla aklımızda kalmış, bu neşeli şarkısıyla analım. Sözleri Leyla Tuna’ya, müziği ve düzenlemesi Onno Tunç’a ait “Gir Kanıma”, Harun’un 1991 yılında Fono Müzik etiketiyle piyasaya çıkan ilk albümü “Beni Affet” de yer alıyordu.


İyi ki doğdun, iyi ki yaşadın Harun. Huzurla uyu.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder