Günün Şarkısı 13 Temmuz 2019



“Yok, artık bundan daha iyi bir şarkı sözü yazılamaz, bu son nokta!” dediğim ne çok şarkı sözü yazdı. Nasıl yazdı bilmiyorum. Şarkıcılığından, besteciliğinden filan çok daha önemliydi benim için şarkı sözü yazarlığı. Şarkı sözlerinde anlattıklarına yürekten inanıyordum çünkü. Bazen anlıyor ve o anladığım şeyin bir tek cümleye nasıl sığdırabildiğine hayret ediyor, bazen de içinden çıkmaya, anlamaya çalışıyordum. Bazen öğreniyordum. Bazen bilip de unuttuklarımı hatırlıyordum. Röportajlarını okuyordum sonra, izliyordum. Nasıl yaşar, ne yapar, ne yer, ne içer de böyle olurdu bir insan. Bu kadar bilge, bu kadar dilbaz?.. Bilmek marifet değildi tek başına çünkü. Bildiğini söyleyebilmek marifetti. Ve o marifet, her bilene nasip olmuyordu.



2015 yılında Sezen Aksu’nun doğum günü için benden istenen yazıya bu cümlelerle başlamışım. Bir sonraki paragrafta Sezen’in başucuma koyduğum kimi şarkı sözlerinin isimlerini de vermişim. “Farkındayım”, o şarkılardan biri. Sadece şarkının ismi bile tüm bu şarkı sözlerini nasıl yazdığını sırrını vermiş aslında: “Farkındayım”, demiş işte, daha ne desin. Onun yarısı kadar farkında olabilsek, "öteki olabilmeyi, yerine koyabilmeyi" öğrenebilsek, kendimizi hayatın sırrına ermiş sanacağız, o ayrı mevzuu.  



Sözleri Sezen Aksu’ya, bestesi Sezen Aksu ve Fahir Atakoğlu’na ait bu şarkı, Aksu’nun 2003 yılında DMC etiketiyle piyasaya çıkan “Yaz Bitmeden” adlı albümünde yer alıyordu. Şarkının düzenlemesi ise Kıvanch K. tarafından yapılmıştı.


Aslında bir ara albümdü bu. Üç yeni şarkı, daha önce başkaları tarafından seslendirilmiş üç Sezen şarkısının Sezen yorumları, Karşı Pencere film müziği ve farklı versiyonlardan oluşturulmuş bir ara albüm. “Farkındayım” ise albümün en sille tokat şarkılarından biri…


Bugün Sezen Aksu’nun doğum günü. Nice doğum günlerini daha, onun şarkılarıyla yanı başımızda var olduğunu bilerek, ondan öğrenerek, ondan beslenerek, onunla büyüyerek kutlayabilmek dileğiyle. İyi ki doğdunuz Sezen Aksu!   

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder