Günün Şarkısı 3 Haziran 2019


İpek Açar – “Mazi”


İpek Açar, Kayahan’ın ölümünden yaklaşık bir yıl sonra “Sevgiliye” adını taşıyan iki şarkılık bir tekli yayımlamıştı. Sonrasında onu ağırlıklı olarak Kayahan şarkıları seslendirdiği konserlerde gördük sıklıkla. Geçtiğimiz 23 Nisan’da Kayahan’ın kızı Beste Açar ve torunu Rüzgar Havaron’la birlikte “Haydi” isimli bir şarkı seslendirdi. Bir yandan da uzun süredir konserlerde de birlikte çalıştığı Alper Kömürcü ile birtakım hazırlıklar içerisindeydi. İşte o hazırlıkların ilk kısmı geçtiğimiz günlerde Elma Şekeri Production etiketiyle dinleyici karşısına çıktı.


“Nesilden Nesile” adını taşıyan bir proje albüm bu ve bu albümde İpek Açar, eskinin Türkçe tangolarını Alper Kömürcü düzenlemeleriyle seslendiriyor. Elma Şekeri Prodüksiyon da zaten İpek Açar ve Alper Kömürcü’nün ortak kurdukları bir prodüksiyon şirketi.


Bu teklide “Mazi” ve “Kıskanıyorum” tangoları yer alıyor. Bilinen ilk Türkçe sözlü tango olan “Mazi”, Necip Celal Andel’in bir bestesi ve taş plaklar döneminde ilk olarak Seyyan Hanım tarafından seslendirilmişti. Türkçe tango denilince ilk akla gelenlerden ve tam bir klasik. “Kıskanıyorum” ise bir Fehmi Ege bestesi ve Celal İnce’nin sesinden bir dönemin en sevilen tangolarından biri olmuştu. Bizim kuşak, yani taş plaklara yetişememiş kuşak ise bu tangoları ve daha başka birçok Türkçe tangoyu Esin Engin’in sesinden tanıdı, öğrendi.


Tango bugün sınırlı bir kitlenin ilgi alanına giriyor. Tango dansıyla ilgilenen nispeten genç kitle ise Türk tangolarıyla pek haşır neşir değil çünkü Türk tango bestecileri dünyada bilinen tango müziğinden biraz farklı bir yol izlemiş, alaturka makamları da kullanmış, Arjantin’de doğan bu müziği bizden bir biçime dönüştürmüş.


Alper Kömürcü’nün düzenlemeleri ise bu tangoları senfonik bir biçimde çıkarıyor karşımıza. Özellikle tangoların orijinallerinde yer almayan, yeni yazılmış ara nağmeler ve bütüne hâkim olan yaylı kompozisyonları bu eserleri adeta birer klasik müzik parçasına dönüştürürken bir yanda da yenilemiş. İpek Açar’ın içtenlikli ve tertemiz yorumu da tangolara çok yakışmış. 


Bununla birlikte Açar’ın şarkıcılığında bu şarkılarda da kendini gösteren bir iç ritim, tamperaman düşüklüğü, bir ağırlık var ki onu sahnede izlerken de bu durumu fark etmişliğim var. Bu bir tercih olabilir tabii ama bir alışkanlıksa bundan bir şekilde kurtulmak eminim ki onun zaten yetkin şarkıcılığını daha fazla parlatacaktır.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder