Günün Şarkısı 2 Haziran 2019

Cansu – “Artık Anlıyorum” 


Son teklisini 2016 Aralık ayında yayımlamıştı Cansu. Berkay’la birlikte seslendirdiği “Deligül” den bu yana şarkı yazmaya devam etse de kendi sesinden bir şarkısı piyasaya çıkmamıştı. Cansu’nun yeni teklisi “Artık Anlıyorum, geçtiğimiz günlerde CF etiketiyle yayımlandı. 


Onu tanıdığımızdan beri hep derli toplu, eli yüzü düzgün şarkılara imza atmış bir şarkı yazarı Cansu her şeyden önce. Şarkı yazarlığı da hep şarkıcılığından önde geldi. Sözleri Cansu, bestesi Cansu ve Volga Tamöz imzası taşıyan, düzenlemesi de Volga Tamöz tarafından yapılan “Artık Anlıyorum” da nefis bir pop şarkısı. Batı armonisinde, melodik, “cool”, hani ‘80’lerde olsa belki Ajda Pekkan’dan, ‘90’larda olsa belki İzel’den dinleyeceğimiz türden ama öte yandan bugünün ritim ve “sound” anlayışının da tam ortasından geçen bir şarkı. 


Dahası bu şarkıda Cansu daha önceki çalışmalarına kıyasla çok daha fazla şarkıcı. Farklı bir teknik kullanmış bu defa sanki ve bu teknik onu hem bugünün müzikal anlayışına daha çok yaklaştırmış, hem de sesinin rengini çok daha fark edilebilir kılmış. Böylece şarkı yazarlığı ile şarkıcılığı arasındaki denge de doğru bir yere oturmuş. 


Evet, bu aralar çok az “iyi” pop şarkısı çıkıyor ve neredeyse hiç “hit” çıkmıyor. Bu kalabalıkta ve karmaşada paniğe kapılmayıp kendini koruyarak adımlarını sağlam atanların bir sonraki aşamada kazançlı çıkacağı çok net. Oradan baktığınızda “Artık Anlıyorum”un Cansu kariyerinde bir kilometre taşı olacağını söylemek yanlış olmaz. 

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder