Günün Şarkısı 22 Mayıs 2019


Salman Tin – “Bayım”


Salman Tin hakkında uzun süredir yazmak istiyordum ama geçtiğimiz Mart ayında yayımlanan 4 şarkılık mini albümü “Ben Garsonken”deki herhangi bir şarkı için klip çekilir belki diye bekledim. YouTube linklerini de paylaşıyorum ya yazılarda, en azından bir “audio video” da olurdu ama her nedense bu albüm YouTube da yok. Burada paylaşacağım video da şarkının albüm kaydı değil. Merak edenler albümü dijital platformlarda dinleyebilir.


Köfn Records etiketiyle yayımlanan “Ben Garsonken”, söz ve müziği Salman Tin’e ait 4 şarkıdan oluşuyor. Özellikle açılış parçası “Aptal Yaprak”, yakın zamanda dinlediğim en güzel şarkı. Her dinleyişimde beni çok etkileyen bu şarkının dijital alemin kalabalığı içinde kaybolup gitmemesi gerektiğini düşünüyorum. “Bayım” ise hemen ardından gelen bir başka etkileyici şarkı.


Bu iki şarkıdan bile anlaşılabileceği üzere çok iyi sözleri, çarpıcı ve akılda kalıcı melodileri olan şarkılar yazıyor Salman Tin. Doğruya doğru, çok temiz bir şarkıcı değil, yer yer detoneler var kayıtlarda ve bu konuda ciddi bir mesai yapması gerekiyor. Yine de bu kusur çok rahatsız etmiyor dinlerken zira Salman Tin’in asıl derdinin şarkı yazmak ve yazdıklarını anlatmak olduğunu hissediyorsunuz.


Dönemin ağır şartlarının yarattığı moda gereği minimalist tutulmuş, az sayıda enstrümanla kaydedilmiş albümdeki diğer şarkılar ise “Eski Eskidi” ve “Unutma, Yaşanmamışlıklar”. 


Her biri ayrı tatta 4 şarkıyı arka arkaya dinlediğinizde, daha fazla Salman Tin şarkısına kulak vermek ihtiyacı hissederseniz (ki kuvvetle muhtemeldir) hemen bir çalma listesi oluşturup daha önce tekli olarak yayımlanmış “Gözlerinde Bi’ Yer”i, “Bir Yol Bulunur Bir Son Bulunduysa”yı, Tin’in BKE ile birlikte yaptığı “Sensiz N’aparım Ben”i, “Gitsin”i, "Bul Beni"yi ve bu albümden sonra yayımlanmış son tekli “Güneşe Dokundum”u listeye ekleyebilirsiniz. Şahsen ben öyle yaptım. Böylece bir albüm edecek kadar Salman Tin şarkısının tadını çıkarıyorum. 

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder