Günün Şarkısı 5 Nisan 2019


Cem Karaca – “Mutlaka Yavrum”


Cem Karaca upuzun bir hikâye, bir şarkı, bir filmdir anlatmaya kalksanız; özetlere sığmaz. Ama benim için “Mutlaka Yavrum”dur en çok. Şarkıda bahsi geçen yavru kadarken ben daha, ne anlıyorduysam o şarkı sözlerinden artık, bilmem yoksa melodisi miydi derinime işleyen ama bu şarkıyı dinlemeler yetmezdi bana. Öyle severdim. Bu yaşıma geldim, hâlâ ne zaman açıp dinlesem ya da bir yerlerde çalınsa kulağıma, o dakika gözlerim dolar, illa ki kederlenirim.


Şimdi bugün dinlediğimde tekrar gördüm ki “Mutlaka Yavrum” henüz eskimemiş. Bizden önceki kuşaklar gibi bizim de artık kendimizden geçmiş beklentimiz, yavrularımıza dair inanca, umuda dönüşmüş. “Biz görmedik, sen görürsün yavrum.” Yani vazgeçtiğin yere mıhladığın başlangıç. Ve Cem Karaca’nın o benzersiz sesinde yankılanarak çoğalan “insan olmanın verdiği onur”.


Söz ve müziği Cem Karaca’ya ait “Mutlaka Yavrum” ilk kez 1975 yılında 45’lik plak olarak yayımlanmıştı. Sonrasında 1977’de yayımlanan “Parka” adlı albümde yer aldı. 


2005 yılında, Karaca’nın ölümünden sonra yayımlanan saygı albümüne de “Mutlaka Yavrum” adı verilmişti ve o albümde bu şarkıyı Edip Akbayram seslendiriyordu. Yavuz Plak tarafından yayımlanan sayısız Cem Karaca albümlerinden birinde şarkının Cem Karaca tarafından yapılmış farklı bir versiyonu da ortaya çıkmıştı yıllar sonra ama Yavuz Plak yeniden basımları o kadar karmaşık ki ben bile hatırlamıyorum ilk ne zaman yayımlandı ki şu anda YouTube üzerinde de şarkının orijinal versiyonundan çok o versiyonu mevcut.  


Bugün Cem Karaca’nın doğum günü. İyi ki bu hayattan geçmiş dediklerimizden. Kimse “mutlaka” kelimesini onun kadar inandırıcı, ikna edici söyleyemezdi herhalde. Umudumuz onun sesinde yeşeriyor hâlâ bu yüzden. Ruhu şâd olsun.   

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder