Günün Şarkısı 29 Nisan 2019


Can Kazaz – “Sürsün Bahar”


Can Kazaz’ın “Sürsün Bahar” adlı albümü EMI etiketiyle Kasım 2018’de yayımlanmıştı. Albümün ikinci klibi, albüme adını veren şarkıya çekildi ve klip dün itibarıyla servis edildi.
Albümdeki diğer tüm şarkılar gibi bu şarkının da söz, müzik ve düzenlemesi Can Kazaz’a ait. Can Kazaz 2012 yılından beri albüm / şarkı yayımlayan, bu anlamda üretken ve çalışkan bir müzisyen. 2017’de yayımlanan “Ben Sizden Kaçtım” albümüyle kendi kitlesini genişleterek müziğine ivme kazandırdı, üzerine gelen “Sürsün Bahar” ise bu başarıyı perçinledi. Çünkü müziğinin bunca kalabalık içerisinde ayırt edilebilir, fark edilebilir ve dinleyeni kolay sarıp sarmalayan, samimi bir tarafı bir var. Çünkü şarkılarında çok yalın bir biçimde anlattıkları gündelik hayatlarımızın içinden gelip geçen duyarlılıklar, dertler, sevinçler ya da üzüntüler.


“Sürsün Bahar” tam da böyle bir şarkı işte. Kazaz babasına ithaf ettiği bu albümünü babası için yazdığı bu şarkıyla açıyor. Şarkıyı bunu bilmeden dinliyor olsanız bile boğazınıza bir yumru oturması boşuna değil. Klibin sonunda karşımıza Kazaz’ın şu cümleleri çıkıyor ve canınızı yakıyor: “Yetim kalmadan önce, sizi seven babanıza ‘seni seviyorum’ demeyi lütfen unutmayın. Ben unuttum.” 


Babanız, anneniz, kardeşiniz, sevgiliniz, eşiniz, dostunuz… Sevmeyi ondan öğrendiğiniz herhangi biri… Şarkının az cümlesi derdini anlatmaya yetiyor. Bahar sürerse yarım kalanlar tamamlanırmış gibi geliyor sonra. Şarkı sizi buna inandırıyor.


Sadece üç dakikalık bu şarkıya değil, albüme bütün olarak kulak vermekte fayda var. Her şarkı başka bir hikâyenin kapısını aralıyor çünkü. Ve her hikâyede bahar biraz daha sürüyor.    

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder