Günün Şarkısı 19 Nisan 2019

Adamlar – “Yoruldum”


Tolga Akdoğan, Berkan Tilavel, Emre Malikler, Emir Ongun ve Gürhan Öğütücü’den kurulu Adamlar, ilk albümü “Eski Dostum Tankla Gelmiş”i 2014 yılında yayımlamıştı. Tuhaf isimli grupların tuhaf sözlü şarkılarının moda olduğu o günlerde zeki ve ironik şarkı sözleri ve zengin melodili şarkılarıyla dikkat çekici bir çıkış yapmışlar, bu çıkışı da 2016 yılında en az ilk albüm kadar sağlam ikinci albüm “Rüyalarda Buruşmuşuz”la devam ettirmişlerdi. 2018’de “Hikâye” teklisini yayımlayan grubun yeni albümü “Dünya Günlükleri” geçtiğimiz günlerde Garaj Müzik etiketiyle piyasaya sürüldü.


Bugüne dek yayımlanan işlerinde yarattıkları çizgiyi bu albümde de sürdürürken, albümün çıkış şarkısı “Yoruldum”da da görüldüğü üzere, bu defa farklı müzikal arayışlardan da geçmiş yolları. Tutucu dinleyici kitlesinin buna tepkili yaklaştığı internette albüm hakkında yapılan yorumlardan görülebiliyorsa da ben aynı fikirde değilim. Adamlar’ı bu albümdeki başka türlü şarkılarla keşfedecek başka bir potansiyel kitlenin olması ihtimali bana kötü gelmiyor. Kaldı ki her grubun müziğinde zaman içerisinde kendi içinde bir devinim olur, olması da gerekir. Alternatif işler yapanlar için günün müzikal eğilimlerini yakalayan küçük tuzaklar da çoğu zaman fayda getirir ki albümün açılışında yer alan “Zombi” ile çıkış şarkısı “Yoruldum” tam da böylesi şarkılar.


Düzenlemesini grubun yaptığı “Yoruldum”un söz ve müziği Tolga Akdoğan’a ait. Sadece bu şarkıyı dinleyerek albüm konusunda bir fikir edinemeyebilirsiniz. Albümün bütününü dinleyince de grubun müziği konusunda kafanız karışabilir. Adamlar külliyatını şöyle bir elden geçirmek, bu albümde yapılmak isteneni daha iyi anlatabilir. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bence 2019’da şu ana kadar yayımlanmış en iyi albümlerden biri “Dünya Günlükleri”.  

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder