Günün Şarkısı 11 Nisan 2019


Zerrin Özer – “Seni Seviyorum”


Zerrin Özer’in ilk 33’lük plağı “Seni Seviyorum”, yayımlandığı 1980 yılından bu yana sadece plaklarda kalmıştı. Ne dijital platformlarda vardı ne de CD olarak basılmıştı. Türk pop müziğinin ‘80’li yıllarında yapılmış en güzel albümlerden biri olan ve o dönemde Kent Plak tarafından yayımlanan bu plak tam 39 yıl sonra EMI ve Rainbow45 Records işbirliğiyle  yeniden plak olarak basıldı ve dijital platformlara da servis edildi.


Bu albüm, 1979 yılında yayımlanan “Gönül” 45’liğinin kazandığı başarının peşi sıra, aceleyle piyasaya sürülmüş ve albümde aslında 45’lik olarak yayımlanması planlanan ve bu maksatla kaydedilen şarkılar bir araya getirilmişti. Öyle ki Zerrin’in bile böyle bir albümün piyasaya çıkacağından haberi olmamıştı o günlerde.  


Yayımlandığı dönemde uzun süre liste başlarında kalan ve Hey dergisinin 1980 yılı müzik ödüllerinde okuyucu oylarıyla yılın en iyi ikinci yerli albümü olarak seçilen “Seni Seviyorum” Zerrin Özer’in “Gönül”le yakaladığı başarının tesadüf olmadığını, Türk pop müziğinin çok güçlü, çok özel, farklı bir ses ve yorumcu kazandığını gösteren bir albüm olarak pop tarihinde yerini alacaktı.


Sözleri Çiğdem Talu, bestesi Melih Kibar imzası taşıyan “Seni Seviyorum” ilk kez bu albümde Esin Engin’in düzenlemesiyle Zerrin tarafından seslendirilmiş ve ikilinin klasikleşip bugünlere dek gelen şarkılarından biri olmuştu. Bu albümün bunca zaman sonra gün ışığına çıkışını albüme adını veren şarkıyla kutlarken, darısı diğer Zerrin Özer albümlerinin başına diyelim.

Meraklısına not: Plağın tıpkıbasımında Zerrin’in ilk dönem kariyerine ve bu plağa ait bir yazı da yer alıyor. Yazıyı da ben yazdım, ayıptır söylemesi.   

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder