Günün Şarkısı 30 Mart 2019


Cemil Demirbakan – “Oldum Sanma”


Bir dönem Yüksek Sadakat’in solisti olarak tanıdığımız Cemil Demirbakan, sonrasında solo çalışmalarıyla da adından söz ettirdi. Son olarak 2018’de “Bu Hesap Tutar mı?” adlı teklisiyle karşımıza çıkan Cemil Demirbakan’ın yeni teklisi ise geçtiğimiz günlerde ACDB Yapım etiketiyle piyasaya sürüldü. “Oldum Sanma” adını taşıyan şarkının söz ve müziğinde Cemil Demirbakan ve Noyan Öztürk ortak imzası var, düzenleme ise Cemil Demirbakan tarafından yapılmış.


Son derece akışkan, sarmalayıcı bir basgitar, gitar ve ritim yürüyüşü üzerinden ilerleyen, hem melodisi, hem sözleri, hem de Demirbakan’ın etkileyici sesiyle dinleyeni içine çeken bir şarkı “Oldum Sanma”. Yalın, abartısız, bir o kadar da ferah, taze. Sözlerin bir felsefesi, bir derinliği var. Şarkının bir yerlerinde ansızın çıkagelen “rap” bölümü de şaşırtıcı ve vurucu.


Türkçe müziğin geçmişinde daha önce içinden Nietzsche geçen, Dostoyevski geçen, Şirazi geçen bir başka şarkı daha yazıldığını sanmıyorum. Hele ki memleketteki “rap” modası sığ sularda küfür kıyamet ilerlerken.


Cemil Demirbakan’ın içinden “rap” geçen bu “soft-rock” şarkısı adeta yeni bir öneri, bir temiz sayfa gibi. Zıpkın gibi bir şarkıcının kusursuz şarkıcılığı da cabası.

Yavuz Hakan Tok

3 yorum:

  1. Muhteşem bir parça bayıldım bende. Emegi geçen herkesin ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. ����������

    YanıtlaSil
  3. Cemil Demirbakan sesi yorumculuğu ve karakteriyle çok düzgün ve değerli biri, iyi olan herşeyin azaldığı şu günlerde iyi ki var dedirtiyor.Oldum Sanma ve yapmış olduğu tüm çalışmalar çok başarılı.

    YanıtlaSil