Günün Şarkısı 29 Mart 2019


Kayahan – “Olmalı, Olacak, İstiyorum”


Uzun yıllar müzik dünyasında var olma mücadelesi veren Kayahan 1979 yılından itibaren adından söz ettirmeye başlar. 1982 yılında ilk albümünü çıkarır ama hâlâ bir şeyler eksiktir. O günlerde yolu Nilüfer’le kesişir ve Kayahan Nilüfer’e Eurovision Şarkı Yarışması elemelerine birlikte katılmayı teklif eder. Katılırlar da nitekim. “Mutlu Son” ve “Olmalı, Olacak, İstiyorum” adlarını taşıyan iki Kayahan bestesini seslendirir ve 1983 Eurovision elemelerine gönderirler. Şarkılar ilk elemeden geçemez ama uzun yıllar sürecek Nilüfer – Kayahan ortaklığı böylece başlamış olur. Kayahan’ın aradığı çıkış yolu hem onun bestelerinde hem de Nilüfer’in sesinde saklıdır çünkü.


Kayahan’ın ikinci albümü “Benim Şarkılarım” 1988 yılı yaz aylarında yayımlanır. Nilüfer’in 1984’de seslendirdiği “Kar Taneleri” hit olmuş, “Geceler”, Akdeniz Akdeniz Müzik Festivali’nde birincilik kazanmış ve Kayahan adını sağlam bir besteci olarak kabul ettirmiştir. Albümün adının “Benim Şarkılarım” olması boşuna değildir.


“Benim Şarkılarım” albümünde “Olmalı, Olacak, İstiyorum”u bu defa Nilüfer olmaksızın, tek başına seslendirir. Şarkının Nilüfer’li versiyonu ise TRT arşivinde kalır sadece. Enteresandır ki Nilüfer ve Kayahan’ın albümlere girmiş bir düet kaydı yok.


“Olmalı, Olacak, İstiyorum”, Kayahan’ın ilk dönemlerinde yaptığı daha iddiasız, daha sakin, küçük ama muhteşem şarkılarından biri olarak müzik tarihine geçti. Geçtiğimiz günlerde ise bu şarkının da içinde olduğu “Benim Şarkılarım” adlı Kayahan albümü plak formatında yayımlandı. Henüz plak basımlarının devam ettiği ama her albümün plağının basılmadığı 1988 yılında sadece kaset olarak yayımlanan albümün CD baskısı daha sonra piyasaya sürülmüştü. Bu yeni plak baskısı ise “master” bantlardan yeniden aktarılarak yapılmış ve ses kalitesi hem kaset hem de CD’den çok daha iyi. Plak düşkünlerinin mutlaka edinmesi gereken bu albüm için Yaşar Plak’a teşekkür etmeliyiz.  


Bugün Kayahan’ın doğum günü. Yaşasaydı 70 yaşında olacaktı. Bu plak ve şarkıyla onu da yad etmiş olalım. Ruhu şâd olsun.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder