Günün Şarkısı 2 Mart 2019

Çamur – “Seni İçtim”



Halk müziği, alaturka ve arabeski “rock” müziğe meze yapan çok. Ama “rock” müziği halk müziği, alaturka ve arabeske meze yapan bir tek Çamur var. Ve bunu alabildiğine dürüst, yalansız, dolansız yapıyor. Bu yüzden başından beri sevdim Çamur’u. İnsanı ilk dinleyişte yakalayan efkârlı melodilerini, bıçkın şarkı sözlerini…


Çamur ilk albümünü 2006’da yayımladıktan sonra dağılmış, solist ve şarkı yazarı Murat Ak, Çamur ruhunu solo olarak devam ettirmişti. Sonra Çağatay Kadı ve Murat Ak tekrar bir araya geldiler ve 2017’de bir 45’lik yayımladılar. Derken 2018 Nisan ayında Çamur’un ikinci albümü “Bünye Meselesi”, Arpej Yapım etiketiyle piyasaya çıktı.


“Bünye Meselesi” albümünün ikinci klibi “Seni İçtim” ise geçtiğimiz günlerde servis edildi. “Seni İçtim” söz ve müziği Murat Ak’a ait bir şarkı. Düzenleme Çağatay Kadı tarafından yapılmış.


Barış Mançoları, Ahmet Kayaları, Müslüm Gürsesleri, Cem Karacaları filan “cover” yapa yapa bitiremeyenlere nispet, Çamur o janrda yeni şarkılar üretiyor. Geçmişte keşfedilmiş, denenmiş formülleri, o zenginlik ve çeşitliliği bugünün çöllerinden geçiriyor. “Seni İçtim” de böyle bir şarkı. İçinde has arabesk tadı da var, Anadolu-pop tadı da… Ama taklit değil, yapay değil, suyunun suyu değil, bohem hiç değil. Çamur’un kıymetini bilmek lazım.


Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder