Günün Şarkısı 7 Şubat 2019


Demet Sağıroğlu – “Bir Vurgun Bu Sevda”


Aslında şarkı sözü değil, biraz şiir, biraz öykü, biraz da romandı yazdıkları. Şarkılarında en çok aşkı, aşıkları ve kadınların hikayelerini anlattı. Ve onun yazdıkları Türk popunun kimi çok ünlü, kimi henüz yeni tanınan, kimi yıllardan beri dinlediğimiz, kimi ilk kez duyduğumuz sesleriyle buluştu.


Yukarıdaki paragrafı 2013 yılında NTV’de yayınlanan Söz ve Müzik belgeseli Aysel Gürel bölümünün açılışı için yazmıştım. Bugün hâlâ YouTube'da Aysel Gürel araması yaptığınız zaman ilk sırada belgeselin o bölümü çıkıyor.


Aysel Gürel, rengarenk, içi dopdolu ve çok derin, çok dalgalı hayat hikâyesini kısacık bir süreye sıkıştırarak anlatmak hiç kolay değildi. Koyun bir kenara hayat hikâyesini, sadece onu anlatmak bile kolay değildi. Dilim ne kadar döndü, kalemim ne kadar yetti bilmiyorum. Bir gün daha fazlasını yazmak hep durur aklımın bir köşesinde.


Bugün Aysel Gürel’in doğum günü. Bir şarkı seçmeliydim, ben de “Bir Vurgun Bu Sevda”yı seçtim. 1998 yılında Ağır Roman filmi için yazılmış bu şarkının Aysel Gürel’in yazdığı tüm şarkılar arasında ayrı bir yeri var bence. Attila Özdemiroğlu’nun bestesi olması, filmde Müjde Ar’ın yanı sıra Aysel Gürel’in de oynaması…


İyi ki doğdun Aysel Gürel. İyi ki bu hayattan geçtin. Senin bu hayattan geçtiğin döneme ne mutlu ki biz de şahit olduk. Şarkılar yanımıza kâr kaldı.

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder