Günün Şarkısı 11 Şubat 2019


Levent Güneş – “Aşk İlinden Geldim”


Levent Güneş ismi ilk duyduğunuzda tanıdık gelmeyebilir belki ama müzikle biraz ilgiliyseniz, muhakkak ya bir film, dizi müziğinde ya da bir albümde adını görmüşsünüzdür. Zira Levent Güneş hem besteci, şarkı sözü yazarı, hem aranjör, hem sık olmasa da şarkı söylüyor. Kalan Müzik etiketli birçok albümde müzik direktörlüğü, aranjörlük yapan Güneş, son olarak Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizisinin müziklerine imza atmıştı. Burcu Güneş’in “Anadolu’nun Güneşi” albümündeki birçok düzenlemede de onun imzası vardı.


Geleneksel halk müziğini çok iyi bilen Levent Güneş, düzenlemelerinde bu müziği farklı enstrümanlarla, farklı bir armoni ve ritim anlayışıyla yorumluyor ve adeta halk müziği senfonileri yaratıyor. Geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan üç şarkılık mini albümünde de öyle yapmış. “Geldim, Sevdim, Göçtüm” adını taşıyan ve Kalan Müzik etiketiyle yayımlanan albüm, aynı zamanda Levent Güneş’in kendi şarkılarını söylediği, kendi adını taşıyan ilk albüm.


Adından da anlaşılacağı üzere yaşam felsefesinin, bir dünya görüşünün izlerini süren şarkılar var albümde. Aslında şarkılar yerine türküler demek daha doğru belki. Zira kadim zamanların Alevi türkülerinin, semahların çağdaş örneklerini veriyor Levent Güneş. Söz ve müziği kendisine ait “Eyvallah” ve “Aşk İlinden Geldim”, sözleri Virani’ye, bestesi yine Levent Güneş’e ait “Nedir Hey Erenler” adlı şarkıların tamamı Levent Güneş tarafından düzenlenmiş.


“Aşk İlinden Geldim” albümün klip şarkısı olarak servis edildi. Tüyleri diken diken eden yaylı “quartet” düzenlemesi, Levent Güneş’in etkileyici yorumuyla bu türkü geleneğin evrenselle, geçmişin gelecekle kucaklaşması gibi. Halk müziğini seviyorsanız, dinlemeye doyamayacaksınız.         

Yavuz Hakan Tok

1 yorum: