Seninle Başım Dertte Müzikali

YEŞİLÇAM FİLMLERİ TADINDA MÜZİKAL


(Milliyet Sanat dergisi Temmuz 2018 sayısında yayımlanmıştır.)

İBRAHİM - “Şöhret olacaksın yani?”

NERİMAN - “E herıld yani. Yıllardır bunun için uğraşıyorum ben, olmayayım mı?




Taksi şoförü İbrahim, şantöz Neriman’a plak teklifi geldiğini öğrenince deliye döner. Neriman plak yapacak, belki de şarkı söylediği pavyondan ayrılacak, büyük bir gazinoya transfer olacaktır. Pavyonun kapısında taksi şoförlüğü yapan İbrahim için bu, Neriman’ı bir daha görememek demektir. Daha ona âşık olduğunu bile söyleyemeden…


Selami Şahin’in ‘60’lardan bugünlere dillerden düşmeyen şarkıları bir müzikalde bir araya getirildi. Hikâyesi 80’li yıllarda geçen Seninle Başım Dertte müzikali 21 ve 22 Temmuz’da Küçükçiftlik Park’ta perdelerini açıyor.


İki yılı aşkın bir süredir projesi tasarlanan, yaklaşık dört aydır da provaları devam eden müzikalin yazarı ve müzik danışmanı olarak her safhada işin içinde olsam da bu kez provalardan birini dışarıdan bir gözle izlemek ve dergiye yazmak için Tiyatro Kedi’nin Atölye Sahnesindeyim. Siyah duvarlar, kırmızı seyirci koltukları, dekor olarak kullanılan koltuklar, masa ve sandalyeler, irili ufaklı aksesuar, reji masasında üzerine sayısız not alınmış tekstler ve bir prova geleneği olarak simit ve gravyer peyniri…


Oyuncuların da yönetmenin de işi zor. Zira bir müzikal için bir tiyatro oyunundan çok daha fazla çalışmak gerekiyor. Sadece oyun provası değil; haftanın iki günü koreograf Gökmen Kasabalı eşliğinde dans provası, şan dersleri, müzik yönetmeni Semih Erdoğan’ın stüdyosunda devam eden şarkı provaları…


Lider Şahin ve Burçin Bildik’in epeyce hüzünlü ikili sahnesi prova edildikten hemen sonra Burçin’e müzikal hakkında neler düşündüğünü soruyorum. “Bu müzikal her şeyden önce Selami Şahin’in ne kadar büyük bir müzik adamı olduğunu, şarkılarının bilinçaltımızda ne kadar yer ettiğini bir kere daha gösterdi bana,” diyor Burçin Bildik.


Provada oyundaki şarkılar yeri geldikçe ‘demo’ kayıtlardan çalınıyor, sahne geçişleri, koreografiler çalışılıyor. Derken provayı filan unutup hep birlikte şarkılara eşlik ederken buluyoruz kendimizi. Şarkıları ezbere bilmeyen yok.


Hisarlı Pavyon’un dansözü manikürcü Okşan’ı Öncül Aktarıcı canlandırıyor. “Her kız çocuğunun bir dansöz olma hayali vardır ya işte… Bilirsiniz, böyle süslü taşlı elbiseler… Benim de vardı. Bu rol için teklif geldiğinde ilk düşündüğüm bu oldu,” diyor Öncil Aktarıcı. Oyunun diğer tüm kostümleriyle beraber, dansöz kostümünün de Sadık Kızılağaç gibi bir usta tarafından hazırlanıyor olmasını ise büyük bir şans olarak nitelendiriyor.


Müzikalin bir başka renkli karakteri Tanju’yu canlandıran Cenk Tunalı’ya oyunu bir cümleyle anlatmasını istediğimde şu cümleyi kuruyor: “Gerçek bir müzik ziyafeti, çok eğlenceli bir nostalji ve çok tanıdık ama bir o kadar keyif dolu bir aşk hikayesi...” Sürprizi bozmamak için bu yazıda Tanju karakterinden fazla bahsetmemeye de birlikte karar veriyoruz.


Aynı nedenle Şoför İbrahim’in oyunun sonunda ortaya çıkacak büyük sırrından da burada bahsetmeyeceğim ama İbrahim karakterini canlandıran Lider Şahin’e müzikal hakkında hissiyatını sorabilirim. “İlk oyunculuk deneyimimde bu kadar büyük bir projede bu kadar önemli isimlerle çalışmayı kendi adıma bir şans olarak görüyorum,” diyor Lider.  “Umarım müzikalimiz Türk müziğine değerli eserler bırakmış Selami Şahin'e layık bir yerde görülür.”


Selami Şahin’in oğulları Lider ve Emirhan Şahin kardeşler, babalarının ‘80’li yıllarda kurduğu ve şimdilerde Lider Entertaintment adıyla faaliyetlerini yürüten şirketi tam da bu kaygıyla yönetiyorlar. Selami Şahin markasına yakışır bir iş çıkarmak müzikal ekibindeki herkesin ortak kaygısı ama galiba bu yükün ağırlığı en çok Lider’in ve prodüktörlüğü üstlenen Emirhan’ın omuzlarında.


Lider Entertaintment’ın yapımcılığını üstlendiği müzikal, Tiyatro Kedi’nin bir projesi olarak hayata geçirildi. Usta oyuncu Hakan Altıner müzikalin Genel Sanat Yönetmenliğini üstenirken, oyundaki kilit karakterlerden birini, Cevdet Kanlıcalı’yı canlandırıyor. “Genel prova aşamasında; sağlam bir oyun metnini, olağanüstü müzikler, incelikli bir reji, sıra dışı sahne ve kostüm tasarımı, marifetli bir koreografi ve maharetli oyunculuklar ile izlerken düşünüyorum ki herkes elinden gelenin en iyisini yapmış,” diyerek ifade ediyor düşüncelerini Hakan Altıner.


GÜLTEN – Koskoca Neriman’ın annesiyim bugüne bugün. Ay nereye gitsek gazetelerde boy boy resimlerimiz çıkıyor. Halk bizden örnek alıyor giydiğimizi ettiğimizi. Sanatçıyız biz.

NERİMAN – Sanatçıyız… Biz?

İbrahim’in korktuğu başına gelmiş, Neriman şöhreti yakalamış ve büyük gazinolara transfer olmuştur. Bu durum en çok yıllardır kızını şöhret etmek için uğraşan Gülten Hanım’ı memnun eder. Deli dolu, telaşlı ve komik ama bir taraftan da atmaca gibi bir annedir Gülten. Türk tiyatrosunun duayen oyuncularından Suna Keskin, bu oyunda Gülten rolüyle izleyici karşısına çıkıyor. Her prova günü ekipteki herkesin Ortaçgil’in o meşhur şarkısındaki gibi yanına gidip “Merhaba,” demeye can attığı, herkesin “Suna Abla”sı o. “İnsanların duygularına hitap eden güzel müzikler, güzel sözcüklerle birleşince hem seyirciler hem oyuncular mutlu olacaktır eminim. Bu müzikal aynı zamanda benim tiyatro sahnesinde 55’inci yılımın bir kutlaması. Bunca yıldır oynadığım karakterlerden arasında Gülten’in ayrı bir yeri olacak benim için,” diyor Suna Keskin.  


Hasan karakteri için ‘oyunun kötü adamı’ ama bildiğiniz kötü adamlardan değil dersem bilmem ‘spoiler’ vermiş olur muyum. Karakteri canlandıran Anıl Yülek, “İzleyenlerin evlerine keyifli bir şekilde dönecekleri ve tadının damaklarında kalacakları bir iş çıkardığımızı düşünüyorum,” diyor. Genç bir oyuncu ve müzisyen olarak bu projenin bir parçası olmaktan duyduğu mutluluğu da ekliyor sözlerine.


Oyunun yönetmeni Damla Cercisoğlu’nun yanına gidiyorum bu defa. “Bu müzikal bir çoğumuz için meslek hayatımızda yeni bir sayfa,” diyor Damla. “Benimse yönetmen olarak kariyerimin çok önemli bir dönemeci. Bir kadın yönetmen olarak yola çıkarken istediğim şey, hayata tutunmak için mücadele eden bir kadın karakterle onu anlamaya çalışan bir erkeğin aşkını Yeşilçam hikayeleri tadında anlatabilmekti. Zira ben de Neşeli Günler filmi ile büyümüş nesildenim.”


Televizyon dizi izleyicilerinin yakından tanıdığı Toprak Sağlam oyunun başrollerinden birini, Neriman’ı canlandırıyor. “Kendimi içinde hayal ettiğim ve bunun için çok emek verdiğim rüyam gerçek olmak üzere. Hem de yaşayan bir efsanenin muhteşem eserleriyle. Toprak’a ne oldu derlerse mutluluktan öldü desinler,” diyor gülerek Toprak. Nitekim bu söylediklerini provanın her saniyesinde gözlemek mümkün. Özellikle Lider’le ikisinin ortak sahnelerinde yaptıkları muziplikler nedeniyle sık sık baştan almak zorunda kalıyorlar.


İnsanın 25 yıllık eşiyle röportaj yapması da bir tuhaf ama bu oyunla sahneye ilk kez oyuncu olarak çıkacak olan Elhan Tok’a da soruyorum düşüncelerini. Elhan oyunun en eğlenceli karakterlerinden birini, Yeşilçam sevdalısı ‘film ve ses yıldızı’ Aysel’i canlandırıyor. “Mucizeler aslında gerçektir; sadece zamana ihtiyaçları vardır. Bence bu müzikal de bir mucize. En kıymetli tarafı da hayalleri bir olanların bir araya gelmesi. Benim içinse hayatımın ‘bonus’u,” dedikten sonra “Boşvere Boşvere”yi söylediği sahnenin provası için yerini alıyor.  


İş bilir ve kurnaz plak yapımcısı Osman rolünde yılların usta oyuncusu İsmail Düvenci var. “Bugüne dek oynadığım ve izlediğim müzikallerin içinde en sürükleyici ve en güzel olanı bu,” diyor Düvenci. “Dilerim Selami Şahin gibi değerli diğer bestecilerimiz için de onlar henüz hayattayken buna benzer projeler yapılır.” Daha oyunun tekstini ilk okuduğunda plakçılar çarşısına gidip oradaki yapımcıarla tanışan, rolüne çalışan İsmail Düvenci provaya getirdiği kestane şekerleri ile de ağzımızı tatlandırıyor.


Son olarak meraklıları için müzikalin turne programını da not düşeyim: 17 Ağustos Antalya Konyaaltı Açık Hava, 18 Ağustos Alanya Açık Hava, 26 Ağustos Bodrum Antik Tiyatro, 28 Ağustos Kuşadası Amfi Tiyatro, 30 Ağustos Çeşme Açık Hava, 1 Eylül Ayvalık Amfi Tiyatro, 2 Eylül Altınoluk Amfi Tiyatro, 8 Eylül Bursa Açıkhava.




HAZİRAN 2018

Yavuz Hakan Tok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder