Yeter ki Müzik Olsun
  • Seninle Üç Dakika
  • _Giriş
  • _1975
  • _1976
  • _1977
  • _1978
  • _1979
  • _1980
  • _1981
  • Röportajlar
  • Konser Yazıları
  • _2019 Konserleri
  • _2018 Konserleri
  • _2017 Konserleri
  • _2015 Konserleri
  • _2016 Konserleri
  • _2014 Konserleri
  • Günün Şarkısı
  • Albüm / Şarkı Eleştirileri
  • Güncel
  • Yıldızlar
  • Klasikler
  • Ses Dergisi
  • Günlükler
  • _Eurovision 2011 Günlüğü
  • _Eurovision 2010 Günlüğü
  • _Nasıl TV Programı Yaptık?

"BAZEN SIĞ, BAZEN DİBİ YOK"


Hande Yener albümleri/şarkıları hakkında yazmayı seviyorum, o belli. Neredeyse her albümünü yazmışım. Neden? Çünkü Hande asla ve kat’a eleştiriye kızan, küsen, çemkiren biri değil ki hiç yüz yüze tanışmışlığımız da yok bu arada. Dahası Hande asla ve kat’a yazdıklarımı dikkate alıp, sözüme kulak asmıyor. Bildiğini okumaya, burnunun dikine gitmeye devam ediyor. Bu kıymetli bir şey çünkü eleştiri dinleyende farkındalık yaratmayı hedefler, üretende değil. Dinleyicinin farkındalığı ve değişimi zaten üretene dolaylı olarak yansır. Ben şahsen yazdıklarıma göre kariyerine yön veren birinin sorumluluğunu taşımak istemem. Kaldı ki bu 'post-truth' devrinde kimin yazdıklarının değişmez doğru olduğunu iddia edebiliriz ki? Ben edemem mesela.


Her neyse… Yeni albüm çıkınca da Hande hayranlarından mesajlar yağmaya başladı. “Yazacak mısınız? Ne zaman yazacaksınız?” Çok istiyorum Twitter yorumcuları gibi albümleri/şarkıları çıktığı gece masaya yatırayım, kesip biçeyim ama olmuyor. Elim ağır benim. Ya da kulağım. Bin kere dinleyeceğim ki haksızlık etmeyeyim. Ben elime klavyeyi alana kadar kadın yeni albüm çıkaracak (ki çıkarır, bilirsiniz) haberim yok.

0
Share

"ALO? HER GECE GEZENLERLE Mİ GÖRÜŞÜYORUM?" 


“Herkesi zalim kendini alim hissetmen bile normal.”

Şarkı bu cümleyle başladığı için cümledeki “bile” kelimesinin sebebini bilemiyoruz. Kızımız herkesi zalim kendini alim zannetmesinin yanı sıra birtakım şeyleri daha hissediyor olmalı. Serdar onlara hiç girmiyor ama herkesi zalim kendini alim hissetmesini normal bulduğunu söyleyerek başlıyor şarkıya. Muhtemelen kız durup durup “Ay kendimi çok âlim hissediyorum ama herkesi de çok zalim hissediyorum,” diyor ya da demese bile öyle davranıyor olmalı ki Serdar lafa buradan giriyor. Bununla kalmıyor, bir sonraki cümlede bu durumu neden normal bulduğunu da açıklıyor.

1
Share


Wikipedia’da Dilhan Şeşen’den “Türk şarkıcı ve şarkı yazarı. Burhan Şeşen’in kızı, İlhan Şeşen’in yeğeni.” cümleleriyle bahsedilmiş. Bundan haberi yokmuş Dilhan Şeşen’in. Söyleşi için bir araya geldiğimizde ilk bunu soruyorum. Böyle tanımlanmak can sıkıcı mı yoksa gurur verici mi?

“Aslında değil,” diyor Dilhan Şeşen. Aralıksız yağan nisan yağmuruyla ıslak, serin bir öğleden sonra, Moda’da, üçüncü nesil bir kahvecideyiz.

“Onlardan farklı, bambaşka bir şey yaptığım için rahatım açıkçası. Babamla konuşuruz bazen bunu. Onun bir devamı gibi olsaydım çok fena bir şey olurdu. “Öyle olan çocuklara çok üzülüyorum,” der babam da. Tabii ki önemli insanlar oldukları için bunun yazılması çok hoş ama gönül isterdi ki benim hakkımda da bir şeyler yazılsın. Sanırım zamanla olur.”


Röportajı okumak için bu cümlenin üzerini tıklayabilirsiniz.

0
Share

“Birisi beş yıl önceki bana gidip bugünkü büyük konserlerimizden birinden bir kare gösterseydi şunu diyebilirdim: ‘Demek ki ben doğru yoldayım, böyle devam edeyim.’ Bunu derdim ve yanılırdım. Çünkü biz hatalar da yaptık yol üzerinde. Öğrene öğrene geldik bu noktaya.”

Dolu Kadehi Ters Tut’un iki üyesinden biri olan Oğulcan Ava böyle anlatıyor kariyer çizgilerinde ilerleyişlerini. Grubun solisti Uğurhan Özay’sa içinden geçtikleri dönemde müzik yapmalarının onlar için bir şans olduğunu düşünüyor. “Yatak odasında albüm kaydedilebilen bir dönemde yaptık biz tüm bunları. Başka bir dönemde olsaydık kendi kendimize bu yolu alamayabilirdik.”

Yakın dönemin en çok ilgi gören gruplarından biri DKTT. İkiliyle hem müzik yolculuklarını hem de önümüzdeki dönem projelerini konuşmak için, son yıllarda bağımsız müziğin neredeyse kalesi haline gelen Moda’da buluştuk.   


Röportajı okumak için bu cümlenin üzerini tıklayabilirsiniz.

0
Share

Beste Dükkânı, Eflatun, Tanzer Gümüş ve Mert Çanga’dan kurulu bir oluşum. Önceleri bir radyo programı olarak başlayan bu ortaklık, şimdilerde kurumsal şirketler ve üniversitelerle yapılan iş birlikleriyle devam ediyor. Dinleyicilerin ya da çalışma grubundakilerin yazdığı şarkı sözlerini anında, hiçbir ön hazırlık yapmaksızın, o anda besteliyor, çalıyor ve söylüyorlar. Doğrusu bu ya, radyo programlarını dinlediğimde bu işin bir ön hazırlık olmaksızın yapılamayacağını düşünmüştüm. O yüzden röportaja giderken yanımda yıllar önce yazdığım, gün yüzü görmemiş bir şarkı sözümü götürdüm ve oracıkta bestelemelerini istedim. Sonucu yazının sonunda anlatacağım.

Röportajı okumak için bu cümlenin üzerini tıklayabilirsiniz.
0
Share


(Milliyet Sanat dergisi Şubat 2023 sayısında ve 5 Şubat 2023 tarihli Milliyet gazetesinde yayımlanmıştır.) 
 

1997 yılında bir vesileyle Prestij Müzik’in Levent’teki ofisine gittiğim o günü hiç unutmam. Daha Prestij Plaza yapılmamıştı, Levent’in arka sokaklarında orta halli bir villaydı bahsettiğim yer. Avlu misali bir salonda bir süre bekletilmiş, sonra Hilmi Topaloğlu’nun bir üst kattaki çalışma odasına buyur edilmiştik. Yanında Burhan Aydemir vardı. Konuşma esnasında bir ara Feridun Düzağaç’tan konu açıldı, Hilmi Topaloğlu “Çağırın Feridun’u gelsin,” dedi, beş dakika geçmedi içeri Feridun girdi. Zaten aşağıda beklerken üzerinde çizgili takım elbisesiyle, elleri cebinde dolanıp duran Özcan Deniz’i, birileriyle sohbet eden Mahsun Kırmızıgül’ü görmüştük. Bilmiyorum, o villada hepsi bir arada mı yaşıyorlardı ama “Demek ki o meşhur ‘Prestij Ailesi’ böyle bir şey,” diye düşündüğümü hatırlıyorum. Gerçeküstü bir film sahnesinin içinde gibiydim. Aradan yıllar geçti. O film çekildi. Hayat sanata, sanat hayata bir kez daha benzedi.


0
Share

 


Eren Alıcı, Evdeki Saat projesine bir grup olarak başlamış. Şimdilerdeyse yoluna tek başına devam ederken, sahne ve stüdyo çalışmalarında müzisyen arkadaşlarından destek almaya devam ediyor. Şarkıları yazan, düzenlemeleri yapan ve söyleyen Eren’in ta kendisi, haliyle biraz kafa karışıklığı yaratsa da Evdeki Saat=Eren Alıcı diyebilmek mümkün. 2015’te ilk resmi şarkısını, 2017’de ilk resmi albümünü yayınlayan Evdeki Saat, 2020’de “Uzunlar” şarkısıyla herkesin tanıdığı bir isim haline geldi. Eren Alıcı’yla Evdeki Saati, müziğini ve bundan sonra yapmayı planladıklarını konuşmak için bir araya geldik.  


Röportajı okumak için bu cümlenin üzerini tıklayabilirsiniz.

0
Share


Anıl Erdem Cevizci, Ceyhun Karakaş, Kaan Alıcı, Sanlı Akgün ve Burak Emir Kamacı’dan kurulu Madrigal, 2020 yılında yayınladığı “Seni Dert Etmeler” adlı şarkısıyla uzun süre müzik listelerinden düşmedi. 2021 yılında “Neogazino” adlı ilk albümünü yayınlayan grup, 2022’yi “Senden Yoksun” adlı şarkıyla kapattı. Madrigal üyeleriyle müzik yolculuklarını ve gelecek projelerini konuşmak üzere bir araya geldik.


Röportajı okumak için bu cümlenin üzerini tıklayabilirsiniz. 

0
Share
Daha Yeni Kayıtlar Önceki Kayıtlar Ana Sayfa

Hakkımda


Photo Profile

Yavuz Hakan Tok
Müzik Yazarı / Eleştirmen / Arşivci

2001 yılında Bir Zamanlar adlı internet sitesinde müzik yazıları yazmaya başladı. Yanı sıra yazıları, Zip İstanbul, Koara, İkinci Kanal, Caretta, Mezun Life, Popüler Tarih dergilerinde, Bugün gazetesi ve Milliyet gazetesinde yayımlandı.

Daha Fazla



Takip Et

  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • Facebook

Bu Hafta Çok Okunanlar

  • Tarkan Kurtlar Sofrasında
     TARKAN - "KUANTUM 51" Tarkan'ı öncelikle günün avam tarz ve türlerinden uzak durduğu, "rap"çilerle filan iş birliği...
  • "Müzisyen Eşi Olmak Suç mu?"
    Seninle Üç Dakika 1975 - 2. Bölüm Bir Ekmek Parası Şenay & Şerif Yüzbaşıoğlu Evet, ihtisas jürisi kadar halk oyları da e...
  • Ne Kadarı Fatih, Ne Kadarı Mabel?
    MABEL MATİZ - "FATİH"  “Yahu bu ne? Bu zamanda 25 şarkılık albüm mü olur? Kim dinleyecek bunu?” “Şarkıların hepsi birbirine benz...
  • Sufle Röportajı
    Göksu Taşçeviren ve Mustafa Atik’in ODTÜ’de sıra arkadaşlığıyla başlayıp müzik ortaklığıyla devam eden macerası 10 yıldan fazladır devam edi...
  • Ajda Pekkan Yaşar Plak'a Karşı
    1980 yılında yaşadığı Eurovision yenilgisi Ajda Pekkan'ı çok üzmüş, hatta küstürmüştü. Türkiye’den uzaklaştı, uzun süre İngiltere...

Arşivden

  • Suna Yıldızoğlu Röportajı
    Yabancı Gelin Sonia, Türkiye'de nasıl ünlü bir sinema oyuncusu ve şarkıcı oldu?.. Yetmişlerde ona kim, neden açık çek verdi? Dillere...
  • Ne Kadarı Fatih, Ne Kadarı Mabel?
    MABEL MATİZ - "FATİH"  “Yahu bu ne? Bu zamanda 25 şarkılık albüm mü olur? Kim dinleyecek bunu?” “Şarkıların hepsi birbirine benz...
  • Prestij Müzik'in Film Gibi Hikâyesi
    (Milliyet Sanat dergisi Şubat 2023 sayısında ve 5 Şubat 2023 tarihli Milliyet gazetesinde yayımlanmıştır.)    1997 yılında bir vesileyle Pre...
  • İzlediklerim Ocak 2012
    ENBE ORKESTRASI - "SENDEN KIYMETLİ Mİ?" Bütün tartışmalara, eleştirilere rağmen popüler müzik piyasasında ENBE damgası vurulmuş ...
  • Oya Bora Röportajı
    "Hani Peter Pan masalı gibi bir hayal dünyası vardır ya; orada kötülük yoktur, orada ihanet yoktur, orada acı çekilmez. Bizim şarkılar...
Copyright © 2019 Yeter ki Müzik Olsun

Created with by Beauty Templates | Distributed by Gooyaabi Templates