Bu Blogda Ara

1 Ocak 2012 Pazar

Üçüncü "Süper Star" Devri

"SÜPER STAR '83" (B YÜZÜ)


"Süper Star '83" uzunçalarının B yüzü yine bir Mina şarkısı olan "Senza Fiato"nun Türkçe versiyonu ile açılır.


Türkçe sözler yine Fikret Şeneş imzası taşımaktadır. "Son Yolcu" albümün yıllarca dillerden düşmeyecek "hit" şarkılarından biri olur. 


"Son Yolcu" Ajda Pekkan'ın 2000 yılında yayımlanan "Diva" adlı albümünde Volga Tamöz'ün düzenlemesiyle yer alır.


Şarkı 2001 yılında bu defa Ege tarafından yeniden seslendirilir ve bu versiyon Ege'nin o yıl yayımlanan "Aşkların En Güzeline" adlı albümünde yer alır.


2009 yılında ise şarkıyı bu defa Neslihan Demirtaş seslendirir. Şarkıcının "Her Şeye Rağmen" adlı ilk albümünde yer alan iki "cover"dan biri olur "Son Yolcu". Şarkıya klip de çekilir ancak yeni lanse edilen bir şarkıcı için bir Ajda Pekkan şarkısını yeniden söylemek ne kadar faydalıysa, bir o kadar da tehlikelidir.


Plağın B yüzünün ikinci sırasında yine bir İtalyan şarkısının Türkçe versiyonu vardır. Fikret Şeneş bu defa Mia Martini'nin "Quante Volte" adlı çok sevilen şarkısını Türkçeleştirmiştir.


Şarkının Türkçe versiyonu plakta "Sana Doğru " adıyla yer alır. Ajda Pekkan'ın yine şarkının orijinalini seslendiren şarkıcıdan bir hayli etkilendiği açıkça hissedilmektedir.  
  

Ajda "Sana Doğru"yu 2000 yılında yayımlanan "Diva" adlı albümünde de seslendirir. Bu versiyonda düzenleme Volga Tamöz tarafından yapılmıştır.


"Sana Doğru"yu Ajda'dan sonra yeniden seslendiren ise Zuhal Olcay olur. 2005 yılında yayımlanan ve tamamı "cover" şarkılardan oluşan "Başucu Şarkıları 2" albümünde "Sana Doğru"nun Zuhal Olcayca (yani sert ve soğuk) yorumu yer alır. 


"Sen Ve Ben" B yüzünde yer alan üçüncü şarkıdır. Bu şarkının orijinali Bir Enrico Masias şarkısıdır ve "Juif Espagnol" adını taşımaktadır. 


"Sen ve Ben" Ajda için yazılmış bir şarkı değildir. Fikret Şeneş bu şarkıyı "Miss Turkey"likten şarkıcılığa transfer olan Beyza Başar için yazmış ve şarkı, Başar'ın 1981 yılında yayımlanan ve "Sev Sev" adlı taşıyan ilk ve tek albümünde yer almıştır. O albümde şarkı "Senin Yolunda" adını taşımaktadır.
Bir Ajda şarkısını yeniden söylemenin riski hep vardır ama Ajda'nın bir şarkıyı yeniden söylemesi hemen hiç bir zaman risk olmamıştır. Ajda'nın yetmişler kariyerinde bunun örnekleri çoktur. Bu kez de öyle olur ve albüme "Sen ve Ben" adıyla giren bu şarkı, nefis bir Ajda şarkısı olur.

"Sen ve Ben" bu albümün yeniden söylenmeyen şarkılarından biri olur. Hemen ardından gelen "Kader Rüzgarı" ise albüme Fikret Şeneş'in olağanüstü müzikal yetenek ve öngörüsünün bir başka kanıtı olarak girmiş gibidir. Şarkının orijinali enstrümantal bir bestedir ve ünlü Fransız gitarist ve besteci Claude Ciari'nin bir plağında yayımlanmıştır.


Fikret Şeneş bu enstrümantal besteye Türkçe sözler yazar ve şarkı adeta ete kemiğe bürünür. Tıpkı bir önceki şarkı gibi bu da aslında Ajda için yazılmamıştır. Şarkının ilk versiyonu "Anılar Konuşsa" adıyla Sezer Güvenirgil tarafından seslendirilmiştir. Bu ilk versiyon Güvenirgil'in 1982 çıkışlı "Mutluluğun Bedeli" adlı albümünde yer almış, ancak TRT denetiminden de geçmediği için, albümün öne çıkan şarkılarından biri olmamıştır.


Aynı şarkı "Süper Star '83" albümüne "Kader Rüzgarı" adıyla girer ve Ajda'nın oldum olası sevdiği gırtlak nağmelerine müsait yapısıyla, albümün oryantal; hatta tam da bu yüzden, en ayrıksı ve en farklı şarkısı olur.


"Kader Rüzgarı" aynı yıl yayımlanan bir başka albümde daha kullanılır. Aynı yapım şirketinin sanatçısı olan Ercan Turgut, "Tanrı Misafiri" adlı yeni albümüne eski bir Ajda şarkısının adını vermekle kalmamış, onunla birlikte "Kader Rüzgarı"nı da plak repertuarına katmıştır. 


"Süper Star '83" albümün son şarkısı Jose Feliciano'nun "La Balada Del Pianista" adlı şarkısının Türkçe versiyonudur.


Şarkının Fikret Şeneş tarafından yazılan Türkçe versiyonu "Beyaz Ev" adını taşımaktadır. Bu şarkı da albümde yeniden seslendirilmeyen şarkılardan biri olarak kalır.


Bu albüm 25'inci yılında yine Balet Plak etiketiyle, tıpkı basım olarak 2008 yılında "CD" formatında satışa sunuldu ve yine büyük ilgi gördü. Bugün de ne mutlu ki raflarda bulunabilen Ajda albümlerinden biri. Zira her ne kadar dokuz şarkısı yabancı şarkılardan adaptasyon olsa da, gerek müzikalitesinin yüksekliği, gerek Ajda'nın vokal perfomansı, gerekse hit potansiyeli açısından sadece Ajda kariyerinin değil, memleket pop müzik tarihinin de eşsiz albümlerinden biri. 

Plağın arka kapağındaki bir kaç kare albümdeki müzikal değerin sebebini açıklamaya yetiyor zaten.

OCAK 2012

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder